van nha trang naar saigon met easyriders

23 juni 2011 - Buon Me Thuot, Vietnam

Wat een geweldig avontuur! Na twee keer met de trein verder gereisd te zijn, zitten we de komende dagen op motorbikes. Nou, ja ik heb een scooter (wel schakelen, geen koppeling), maar kan wel zelf rijden. De kids vinden het ook geweldig. Zitten relaxed achterop, steken steeds hun duim omhoog en geven elkaar onderweg high fives. We hebben al weer veel van het land gezien. Wie nog niet enthousiast was, als je de foto's van het keizerlijk paleis, de pagodes, het strand en het landschap ziet, wordt je het zeker. Ricardo en Jennifer zijn echte wereldreizigers, vinden het veranderen van de plannen (na 10 minuten) al geen probleem meer. We houden ons helemaal niet aan ons reisschema. Op elke bestemming regelen we meteen dat we weer verder kunnen en in de volgende stad weer ergens kunnen slapen. Heel ontspannen vind ik het nog niet en een leeg hoofd heb ik nog helemaal niet. Gelukkig is Marco wel heel relaxed, dat scheelt. Het bijhouden van de reisblog doen de kids voornamelijk. Zij vinden het geweldig, willen elke dag weer reageren op alle berichtjes. Ik lig 's ochtends en 's avonds al te piekeren wat ik allemaal moet schrijven. Wil niets vergeten, maar alle details schrijf ik nu maar op in mijn reisdagboek. Tijdens de waanzinnige rit van gisteren zijn we gestopt bij een koffieplantage, een werkplaats waar ze van grote stukken hout mooie gedetailleerde boedhabeelden en kikkers (brengen geluk) maken. Ook zijn we door de Eaglepas gereden een heel stuk dat door de Amerikanen met napalm is besproeid. Geen bomen en struiken meer, alleen eucalyptusbomen die na de oorlog door de Australiers geplant zijn. Bao en Dao (spreek je uit als Bau en Dau) zijn onze easyriders en leuke gidsen. Ze vertellen veel, zijn enthousiast en grappig met de kinderen. Op de weg gaat het goed. We rijden gemiddeld 40km/uur, maar met de wind voelt het net als 120 km/uur. Het is fantastisch! Maak jullie geen zorgen, opa's en oma's, we doen voorzichtig en het gaat hartstikke goed! :) Hoop dat in Nederland ook alles goed gaat met iedereen. Pepijn, nog gefeliciteerd grote vent!

1. Levi Vromans:
    Hoi Elizabeth,

Het is nu 8.00 uur in Nederland en het is heerlijk om met jullie verhalen en foto's de dag te beginnen!

Levi
  2. Carla:
    23 juni 2011
    Ik zie jullie al helemaal voor me stoer op die grote easyriders (scooter) lijkt me een geweldige ervaring, helaas ben ik niet zo avontuurlijk :)
    Ik ben wel heel jaloers op wat jullie allemaal zien en meemaken hoor. En Elizabeth probeer dat hoofd leeg te maken want je hebt het nodig voor al die nieuwe geweldige indrukken. En het maakt niet uit of je zelf schrijft of de kinderen het is gewoon leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn. Voor jou wachten we gewoon op het boek dat uitkomt als je weer thuis bent. Leuke nieuwe uitdaging??? Hier lezen we gezellig mee.

Veel liefs Carla
  3. Opa en oma v. Twist:
    23 juni 2011
    hallo jongens wat een belevenis, we zien jullie al helemaal voor ons en de kinderen achterop met regematig hun duim omhoog dat het prima gaat ,geweldig!! en Elizabeth maak je hoofd leeg je kan het dit beleef je misschien maar eens in je leven dus geniet ervan!!! we zijn benieuwd wat jullie morgen weer allemaal gaan zien op de motor het is zo leuk om dat van hieruit te volgen we kunnen precies op de kaart zien waar jullie zijn.groetjes en veel plezier alle vier en doe Bio en Dio de groeten uit Nederland. Dikke kus xxxx
  4. Tante Coby:
    Hallo luitjes
    Wat een geweldige reis maken jullie ,de kinderen zien gelijk al heel wat van de wereld.En ik vind het heel fijn dat ik dat zo mee kan maken .En dat op mijn leeftijd ha ha
    live groetjes tante Coby
  5. De neefjes in Vietnam:
    23 juni 2011
    Hallo Luitjes,leuk he dat backpacken.Niets loopt zo als het moet lopen en na enkele dagen gooi je je reisschema al overhoop,zoals jullie weten is dit voor mij de enige manier van reizen.Ik hoop dat het jullie net zo goed bevalt.
    Reis ze,groetjes Chris
  6. Eric & Freek:
    Hoi hoi,

tis niet te geloven maar't blijft me verbazen hoe jullie alles ervaren en mee maken( echt'n avontuur zeg! Ik benijd jullie, tis leuk jullie verhaaltjes te lezen; lekker luchtig en afvragen wat je nu weer heb meegemaakt en natuurlijk gezien heb.
    Geniet geniet en de groetjes vanuit de mooie,regnachtige NOORDIJK aan zee, knuffel
  7. Rene, Danielle, YfkeZevenbergen en Feike:
    24 juni 2011
    Hi
    Wat heerlijk jullie verhalen Geweldig dat de kids het allemaal op willen schrijven Dan hoef jij er niet meer over te piekeren wat je op wilt schrijven Belangrijkste is dat je geniet van wat je allemaal meemaakt, dat je het werkelijk ervaart...dus koppie leeg (strakkies als je al die foto´s bekijkt komt alles weer boven en kan je als je wilt nog veel opschrijven) Dus geniet en ervaar optimaal vrouwke!!!! Nou kijk uit naar volgende verhalen (van de kids...haha..!!)Veel plezier motormuizen!! liefs daan rene en de kids.
  8. Sytske en Ronald van den Heuvel:
    25 juni 2011
    Hoi Vakantiegangers!
    We hebben nu eindelijk eens al jullie avonturen gelezen! Geweldig zeg!
    We zijn best jaloers op al jullie belevenissen.
    En leuk dat Ricardo en Jennifer zulke globetrotters zijn!Geniet ervan en door alles te fotograveren en erover te schrijven zal deze vakantie een herinnering voor het leven zijn.
    Veel zonnige groetjes uit Spijkenisse
    Ronald Sytske Joeri en Manon XXXX':-).
  9. Saskia & Renée:
    25 juni 2011
    Hey Kanjers,

Echt geweldig om te lezen dat het jullie goed gaat, vooral dat de kids het zo naar hun zin hebben...
    Lies vind het eigenlijk wel leuk om de stukjes van de kids te lezen. Lieve Liesbeth maak je hoofd leeg meid.
    Je vergeet echt de dingen niet... Maar je mist op deze manier wel de kleine details van je reis...
    Die bij thuiskomst en vaak jaren later juist de mooiste herinneringen op roepen... Vergeet af en toe niet de geuren op snuiven. Hmmm Renée en ik zijn best een beetje jaloers op jullie.

Liefs x Saskia & Renee

P.s groetjes van Lola van Gein zij kijkt over mijn schouder mee